Запрошуємо учнів та вчителів закладів загальної середньої освіти, а також студентів 1-2 курсів коледжів Івано-Франківської області та з інших регіонів України взяти участь в онлайн-турнірі комп’ютерної гри-вікторини «Андерсен єднає серця», який відбудеться 18 листопада 2025 року о 14:00 год у Карпатському національному університеті імені Василя Стефаника.
Склад команди – 6 учнів 9-11 класів або 6 студентів 1-2 курсів коледжів, підготовку команд здійснюють освітяни закладів освіти. Реєстрація капітана команди та вчителя (вчителів), котрий готує команду до участі в турнірі, обов’язкова. Зареєструватися необхідно до 18:00 15 листопада 2025 року, заповнивши Google-форму:
https://forms.gle/zJtrU5TzpgKQtuAE8
Відповідно до умов гри-вікторини три команди-переможниці та вчителі отримають цінні подарунки, грамоти ректора та екскурсію Карпатським національним університетом імені Василя Стефаника за участі науковців і студентів. Усі вчителі, команди яких підготують учнів до онлайн-турніру гри, отримають від Карпатського національного університету імені Василя Стефаника сертифікати з підвищення кваліфікації на тему «Використання комп’ютерних технологій на уроках. Комп’ютерна гра-вікторина «Андерсен єднає серця» (15 год / 0,5 кредиту ЄКТС). Вчителі сімох команд-переможниць отримають сертифікати в кількості 30 год (1 кредит ЄКТС). Усі учасники отримають подяки і дипломи ректора університету. Нагородження команд-переможниць відбудеться 25 листопада в університеті в 23 аудиторії.
Варто сказати, що це вже 5 комп’ютерна гра, створена науковцями університету, але перша із зарубіжної літератури.
Інтелектуальна гра покликана популяризувати творчість видатного данського письменника Ганса Крістіана Андерсена, сприяти розвитку читацької культури серед учнів, студентів і всіх, хто цікавиться світовою літературою та утверджувати місточок дружби між Карпатському національному університеті імені Василя Стефаника та Південноданським Університетом, SDU, м. Оденсе (Данія), створений кафедрою світової літератури і порівняльного літературознавства Факультету філології.
Гра розрахована на різні вікові категорії – школярів, студентів, учителів, викладачів і всіх шанувальників творчості Андерсена. Вона поєднує навчання й розвагу: у процесі гри учасники виконують завдання, розгадують запитання, впізнають героїв і розпізнають цитати з відомих казок, досліджують біографію письменника та його культурну спадщину.
У грі є п’ять тематичних категорій:
- «Життєвими стежками»;
 - «Невгамовний мандрівник»;
 - «У творчій майстерні автора»;
 - «Казковий світ письменника»;
 - Андерсен та інші види мистецтв.
 
Учасники даватимуть відповіді на питання біографічного характеру та питання, пов’язані з перебуванням письменника за межами Данії; зможуть окреслити творчі особливості автора та зануритися у казковий світ, створений автором; пригадати де, коли і яким чином творчість данського письменника спонукала творити представників суміжних видів мистецтв.
Гра має дві унікальні особливості:
- гра створена українською та англійською мовами; її можуть використовувати представники різних національностей.
 - унікальна візуальна карта ‒ мапа маршруту, натхненного біографічними подіями, місцями та сюжетами казок Андерсена.
 
У дизайні мапи використано авторські твори оригінальної графіки із спеціально створеної серії «Подорож Країною казок» (сім робіт) художника Олега Чуйка, що передають емоційний колорит Данії через символічні архітектурні образи, пов’язані з життям письменника. Кожна з композицій візуалізує знакові пам’ятки архітектури ‒ старовинні будівлі, мости, набережні, які Андерсен бачив або згадував у своїх творах. Ці зображення органічно інтегровані в структуру гри завдяки використанню 3D-моделювання, яке формує захоплюючу вечірню атмосферу з об’ємними деталями природи й міського пейзажу.
Карта слугує не лише орієнтиром у грі, а й виступає емоційним засобом занурення у світ казок Андерсена. Вона дає змогу гравцям у буквальному сенсі пройти шляхами письменника, відкриваючи нові знання через відповіді на запитання, тематичні завдання й ілюстративні вставки.
Гра сприяє розвитку літературної обізнаності, образного мислення, а також розширює уявлення про культурний спадок Данії через призму інтерактивного мистецтва та новітніх технологій.
Інструкція та правила гри-вікторини:
Перед початком гри учасники отримують код від організаторів, який необхідно внести впродовж години. Гравці зазначають ім’я, прізвище, навчальний заклад, клас та населений пункт, який представляють. Після реєстрації учасники бачать мапу гри. Кожен з гравців натискає на кубик і рухається на певну кількість кроків уперед. З’являється вікно з питанням однієї з 5 категорій та 4 варіантами відповідей. Потрібно якомога швидше відповідати на питання – від швидкості також залежить кількість балів. Максимально за одну правильну відповідь можна отримати 100 балів. Гра завершується тоді, коли всі учасники проходять весь шлях. Перемагає той, у кого найбільша кількість балів.
Про презентацію комп’ютерної гри-вікторини «Андерсен єднає серця» можна почитати та подивитися у інтерв’ю за покликанням
https://cnu.edu.ua/blog/2025/10/16/72855/
https://www.facebook.com/share/v/1HaggXL4qW/?mibextid=wwXIfr
Також запрошуємо команди-учасниці зробити світлини та відео під час гри і виставити в мережі Facebook, Tik Tok та Instagram, затегавши Карпатський національний університет імені Василя Стефаника і онлайн-турнір «Андерсен єднає серця». Ті учасники, які наберуть найбільшу кількість переглядів та вподобань, отримають окремий цінний приз для поглиблення вивчення теми про Андерсена та діджиталізації.
За більш детальною інформацією можна звертатися до Алли Мартинець (0989484139), Данила Реги (0966068070), Галини Волощук (0982532511); Ольги Русакової (0965661911).
